Trevligt att få reklammail från konkurrenter om sökpositionering

Damp ned ett mail från Jajja idag. Deras prognos talade om att det är drygt 40.000 människor under nästa år som kommer se min sökträff.
Lite oklart dock vilken sökträff det gällde, men då mailet skickades till min adress för företaget UrbaLill så får jag väl utgå ifrån att det gäller ord som sökmotoroptimering och Internetmarknadsföring.
De utlovade mig en topp tio plats om jag anlitade deras tjänster. Nu ligger jag förvisso redan på topp tio med dessa ord även om ordet sökmotoroptimering är lite skakigt och brukar pendla mellan plats 9 till 12.

Det som däremot gör mig lite överraskad är att de säger att de som enda företag tar betalt för sin optimering om kunden hamnar topp tio på sökorden inte annars.
Det finns fler företag som arbetar på det sättet. Nu räknar jag inte mitt företag då jag egentligen inte kan räknas som en konkurrent, så där på riktigt, med tanke på storleken av mitt företag.
Men även andra finns, ett som dragit det här lite längre är det företaget Nikke har börjat arbete åt. Där de tar betalt först efter resultat, riktiga resultat vill säga. Alltså avslut eller ROI som det också kan kallas för.
Naturligtvis inte tillämpbart för alla typer av företag men ett intressant upplägg.

Nåja fyllde i alla fall i vilka ord jag ville hamna högt på och tryckte på skicka. Får se vad den optimeringen kommer kosta för orden, sökmotoroptimering, internetmarknadsföring och urbalill.
Om jag nu överhuvudtaget får ett svar vill säga.

Andra bloggar om: , , , ,

Det här inlägget postades i Sökmotoroptimering. Bokmärk permalänken.

Ett svar på Trevligt att få reklammail från konkurrenter om sökpositionering

  1. jack h skriver:

    spännande fortsättning följer, keep us posted!

Kommentarer är stängda.