Twitter, en folkrörelse

Intressant att läsa i Dagens Media om det enorma intresset det finns att delta i sociala media som Twitter.
Det är en massiv folkrörelse kan man konstatera 90.000 Twitterkonton en formidabel siffra. Speciellt när man ser att av dessa är 36.000 så aktiva att de skrivit minst ett tweets den senaste månaden.
Sedan har vi dem riktigt aktiva som skriver en gång per dag och det är hela 11.000 personer.
Smaka på den siffran 11.000 personer det är verkligen en folkrörelse.

Så jag förstår att de som arbetar med sökmotoroptimering med fokus på sociala media verkligen satsar hårt på att få sina kunder att börja använda Twitter. Den aktiviteten som finns där kan ingen företagare avstå ifrån.
En del verkar vara lite överraskade av siffrorna och tycker de är låga.
Men för oss som dagligen arbetar med företag som kunder är det ingen nyhet. Och då menar jag inte företag inom IT, utan de där andra företagen som de flesta inom sociala media-svängen glömmer bort att de finns.

Nu har jag faktiskt ett eget konto på Twitter här. Men det används uteslutande till det som är relaterat till min verksamhet inom sökmotoroptimering och inte som ett bruskonto för att förmedla trivial information om dagens gärningar.

Tillägg 21:50

Kompletterade med ett mer utförligt inlägg här på potemkinkuliss.

Det här inlägget postades i Sökmotoroptimering. Bokmärk permalänken.

1 svar på Twitter, en folkrörelse

  1. Monex skriver:

    ….Fler sakerhetsproblem avseende sociala natverk har diskuterats pa SEOTaktik.

Kommentarer inaktiverade.