PPC

PPC eller pay per click eller ännu enklare de där betalda annonserna som finns i resultatlistan efter en sökning i en sökmotor.
Den mest förekommande är Googles Adwords mycket beroende på Googles dominans bland sökmotorerna.
Det finns ett antal företag, inkl mitt eget, som sysslar med att sköta den annonseringen åt kunder. En del tar ett fast pris per ord utan att visa för kunden vad kostnaden egentligen är. Sedan har vi de, inkl undertecknad, som öppet redovisar kostnaden och debiterar för den nedlagda arbetstiden.
I en del fall sköter företag annonserna åt sig själva. Det kan gå bra ibland i en del fall mindre bra. Tar upp ett sådant fall där det inte gick så bra i min Seo-blogg, SEO-SEM i inlägget sponsrade länkar.

Andra bloggar om: ,

Det här inlägget postades i Internet. Bokmärk permalänken.

Ett svar på PPC

  1. Hans skriver:

    Ett till fall som förekommer är att leverantören bygger en specialistsida om ämnet. Till den driver han trafik på olika sätt och vis och ofta via Adwords.

    Dessa är typiskt tunna och besökarna glider vidare över till kundernas sida. Ibland betalar de för en viss mängd besökare men affility-lösningar är också vanligt.

    Den metoder du beskriver att du använder är den jag vill rekommendera kunder.

Kommentarer är stängda.