Jane Burgermeister

Jane Burgermeister kan väl närmast betraktas som en företrädare till de anhängarna som ansluter sig till att New World Order existerar.
.
New World Order är en organisation som har sitt ursprung i Bilderberggruppen. Den gruppen har satt på sin agenda att utrota 80% av jordens befolkning och har försökt göra det sedan gruppen startade 1954.

.
Vaccinet mot svininfluensan är ett stort steg på den vägen. Vaccinet är enligt Jane Burgermeister inget mer än ett dödligt gift. Och det vaccinet är egentligen själva svininfluensan. För svininfluensan finns inte, alla rapporter vi får om utbrott är skapade av en konspiration mellan Bilderberggruppen, WHO, FN och olika länders myndigheter som alla är med på planen att utrota stora delar av världens befolkning*. Man skulle kunna kalla Jane Burgermeister för självaste överste foliehatt.

.
Här nedan en intervju med henne där hon lägger ut texten om massmordet som kommer ske och allt efter det.
Här har vi hela grunden till det vaccinmotstånd som ni ser i alla debatter i media. Hon har inte många anhängare men de är aktiva på nätet.

*Det finns lite skilda varianter på temat att ta över världen och döda befolkning. Jane Burgermeister är inne på att FN och WHO skall ta livet av så många att de kan ta över all militär och polis i hela världen samt naturligtvis avsätta de regeringar som inte är villiga att följa hela planen.

EX | DN | SYD | DN2 |


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Uppdatering 13/8-10
Texten ovan om Jane Burgermeister skrevs i oktober 2009 vilket kan vara på sin plats att påpeka.
Nu förändrar det inte det förhållandet att hennes förutsägelser om vad som skulle hända när folk började ta vaccinet är felaktiga.
Då i september 2009 hävdade hon på fullt allvar och påstod sig ha bevis för att ungefär 80% av jordens befolkning skulle dödas av vaccinet. De överlevande skulle tvingas leva i en diktatur styrd av NWO via WHO och en del andra. Detta skulle inträffa runt december 2009. Det vill säga förra året.

Hon har under tiden på sin sida theflucase.com fortsatt med predikningar i ungefär samma stil under hela tiden. Predikningar och påståenden som är helt grundlösa.
Den senaste utvecklingen är tydligen att hon beskyller sin tidigare svenska vapendragare Johan Niklasson för att vara en agent för NWO och har därför brutit kontakten med honom.

Ett av Jane Burgermeisters senaste projekt är att via sida 2012energy.blogspot.com/ varna för det som kommer att inträffa år 2012. Och då kommer hemska saker hända. Och det mönstret känner vi igen från förra året och varningarna för vaccinet.
Nu blev det visst bara ett inlägg på sidan där ovan. Men hon hittar väl på något nytt att varna för snart.

Det här inlägget postades i Hälsa. Bokmärk permalänken.

30 svar på Jane Burgermeister

  1. Pekka S skriver:

    Skakar på huvudet… Hon är riktigt ”tossig” den där Bugermeister. Undrar vad hon säger om ett år eller så när FN inte tagit över världen?

  2. urban skriver:

    Ja men det är väl inte så svårt att lista ut vad hon säger om ett år.
    FN har tagit över världen då, men de är så hemliga och att vi inte har märkt övertagandet.
    Ja menar eftersom det bara är de som har förstått New World Order. Hur skulle vi oupplysta dumskallar kunna fatta att FN har makten om ett år?

    Kommer snart till deras svenska hjälte Leif Arnold (han med JK-anmälan) med en liten granskning. Han tog bort en hel del text på sin hemsida strax före han lämnade in JK-anmälan. Fusionsreaktor (sic!) färdigbygg år 2012, det du.

  3. Pekka S skriver:

    Haha, Google Cache är vår vän. Ser fram emot det inlägget.

  4. urban skriver:

    Jo skall se när jag hinner få till det. Har tyvärr ett arbete att sköta också.
    Det är bara lite om hans fusionsreaktor, JK-anmälan och en del källor där sedan lite av hans synpunkter på klimathotet.
    Jag hade tänkt beta av alla deras profeter vartefter. Hittade en lista hos en av de där.

    Vilket på ett sätt gör mig till en foliehatt också när jag tänker efter. En reverserad foliehatt 🙂

  5. peter skriver:

    Man ska vara lite försiktig med att spy galla om henne, det är det ingen som vet vad som händer, en omstrukturering av världspolitiken håller på att ske just nu. Tänk på att Sverige är med i Lissabon i och med det så har vi avsagt oss allt. FN även WHO kommer att reagera genom EU och lissabon föredraget. Kolla vad som händer i December när alla länder har stort möte, där kan vi få se vilken väg vi kommer att gå. Eller är det en slump att USA har blivit så intresserade av FN =) Och med tanke på alla lagar som håller på att slutföras så känns det inte bra. Säcken måste knytas ihop nångång…?

    Kolla vad medborgare i USA matas med..

    http://www.youtube.com/watch?v=jHjI6mj1jOA

  6. urban skriver:

    Har du verkligen sett hela filmen med Jane?
    Det verkar inte så. Enligt henne kommer vaccinet döda så mycket folk att stater kommer kollapsa så att WHO kan ta över makten i världen. Ja det är t.o.m så redan med den Pandemi 6-varnings om finns nu har WHO kontroll över länders polis och militär.

    Med andra ord i dagsläget har stora folkmängder dött av vaccineringen. Redan nu har WHO kontroll över svensk polis och militär, det sista är förstås inte så svårt då de knappt finns någon.
    Om du tror att det här stämmer så är du en lika stor tokstolle som henne.

  7. peter skriver:

    Jag är inte mycket för att kalla folk massa konstiga ord, tycker att det är tråkigt att folk tar till sånt. man måste alltid analysera vad som sägs och inte haka upp sig på detaljer, hennes beskrivning är överdriven och känns lite för långtgående. själv har jag försökt att se vad som kommer att hända och vi är helt klart på väg mot en ny världsordning, ihop det med alla förbudslagar som genomförs i alla länder så ligger en oro att vi medborgare kan få mycket mindre att säga till om. Kapitalet har tagit makten, kapitalet har inget samvete allt är bara procent och inget annat…

    Klimatmöte Köpenhamn: Där kommer det att skrivas på olika handlingar och en del av dom kommer inte vara till fördel för oss medborgare:

    http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6renta_nationernas_klimatkonferens_i_K%C3%B6penhamn_2009

    Den som lever får se…

    /peter

  8. urban skriver:

    Jag är fullkomligt utled på att få kommentarer från foliehattar i bloggen.
    Samma taktik varje gång, inga källor och om det är källor så är de felaktiga om man skrapar lite på ytan.
    Ett exempel de som driver den här sidan http:// veg4health.net plockade bort rent åt skogen felaktiga källor under en diskussion, jag hade råkat påpeka att deras källor visade tvärtemot vad de själva hävdade. De gjorde det under den pågående diskussion i tron att ingen skulle märka det.

    Sedan nästa taktik från foliehattarna är att ösa på med så mycket länkar att det blir omöjligt att ta en debatt utan att kontrollera fakta.
    Och det klassiska, att byta ämne. Vilket du gör nu.
    Det här handlar om Jane Burgermeister, inte om USAs paranoida rädsla för terrorister eller ett klimatmöte.
    Så om du använder samma taktik som en foliehatt blir du bemött som en sådan.
    ” detaljer, hennes beskrivning är överdriven och känns lite för långtgående”
    Är väl ett litet understatment. Eller hur?

    Men visst har vi fått mindre att säga till om och fått större övervakning det instämmer jag i.
    Jag har kritiserat FRA-lagen och EU kraftigt här i bloggen också.
    Men att därifrån ta det till att New World Order är på väg att ta över. Det är lite i magstarkaste laget.

  9. urban skriver:

    Jaha jag har läst den och sett filmen. Så var det något särskilt du menade?
    Filmen är för övrigt ett hopkok av allehanda ideér som vaccinmotståndarna kör med.
    Med andra ord den innehåller ingenting nytt.

  10. Pingback: Internet, tokstollarnas dröm | Gester...med ord

  11. anton skriver:

    Jag är insatt i konspirationen men detta det du skriver här var något helt nytt?

    …Eller så har du bara misstolkat med flit vad som sagts för att få det att verka helt uppåt väggarna.
    Tvärtom visade det sig ju att svininfluensan var en bluff, precis som ”foliehattarna” sa.

  12. urban skriver:

    @anton. Jag tror att du har missat en del, en hel del.
    Det här inlägget skrevs i oktober 2009. Det Jane Burgermeister mfl påstod då var att vaccinet var ett dödligt gift som skulle utrota 80% av jordens befolkning.
    Resten av oss skulle leva i en diktatur från december 2009.
    Bara att lyssna på vad hon säger på filmen där och andra påstod vi den tiden.

    Om du tror att 80% av jordens befolkning är utrotad och att resten av oss lever i en diktatur, så visst då hade Jane rätt.
    Fast henne och en del andra i den sk sanningsrörelsen har ju inte alla hästar i stallet. Nu är de visst inne på att det som filmen 2012 beskriver är sant.

    Vad som gäller svininfluensan och vaccineringen så vill jag säga att det blev oavgjort där.
    Den blev inte speciellt farlig och ingen dödades av vaccinet. Eller gick baklänges för den delen heller.

  13. Britt-Marie skriver:

    Totalt vansinnigt att försöka tysta hennes grävande journalistik och att s.k. Mainstreammedia inte tar upp det här ur flera synvinklar. Den grävande journalistiken och kritiken är nästan helt utdöd i de stora mediakanalerna idag. Att man svartmålar henne är ett bevis på att demokratin och tryckfriheten knappt lever över huvud taget.

    Det är inte säkert att hon har rätt i allt men det har inte så många andra heller.

    Ofta är flertalet mänskor så invaggade i en falsk tro hur saker egentligen förhåller sig så de som har mer klarsyn och ser verkligheten förklaras som dårar. Det har hänt många gånger genom världshistorien men till sist har de oftast fått rätt.

    Inte säkert vaccinet är menat att döda, kanske bara något att tjäna extra mycket pengar på. Det är möjligt. Eller så var inte vaccinet så farligt som man hade hoppats på. Att mänskorkroppen kan kämpa emot bättre än man trott.

  14. urban skriver:

    @Britt-Marie. Jag ser på din kommentar här och på din blogg att du inte tagit rätt på fakta om vad Jane sagt. Ej heller har du läst speciellt mycket om de rapporter hon har presenterat under ett års tid.
    Det har bestått av rena lögner, påståenden som inte kan styrkas på ett enda sätt, hon har hittat på saker som snabbt kunde visas vara just påhitt.

    Nu tror hon att hennes tidigare hjälp här i Sverige Johan Niklasson tillhör NWO. Med andra ord hon är i behov av vård. Vilket hon iof var för ett år sedan också. Vilket jag påpekade för Johan N på ett debattforum som han naturligtvis inte höll med om då.
    Men som sagt jag fick rätt.

  15. Urbal skriver:

    Bürgermeister må ha dragit förhastade slutsatser i vissa fall, men agendor för populationsreducering (bland ANNAT via massvaccinering) finns att tillgå i diverse dokument utfärdade av nyckelpersoner, politiska organ och ”hemliga sällskap”, vars författare har kopplingar till EU, FN, WHO m fl.

    Då auktoritet, officiella titlar och myndigheter per automatik har större trovärdighet hos de flesta. Individer som står rakryggade och utmanar rådande Status Quo – Bürgermeister en av MÅNGA – blir utmålade som rättshaverister alt. utskrattade och hånade. Samt alltför ofta sparkade från sina arbetsgivare då de inte tål kritik eller kontrovers.

    http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/who-granskar-influensalarm-1.1025865

    Artikel ur DN från Januari tidigare i år. Jag citerar följande:

    ”Den tyske Europarådsparlamentarikern Wolfgang Wodarg har exempelvis tillsammans med ett antal kollegor krävt en omedelbar utredning av vad de kallar för en av ”världens största medicinska skandaler”.

    Wodarg – läkare till yrket – anklagar de internationella läkemedelsjättarna för att i eget vinstsyfte ha drivit världens regeringar att agera i onödan.

    ”De har förmått dem att slösa med sina knappa hälsovårdsresurser för att köpa ineffektiva vaccinplaner och i onödan exponera miljontals friska människor för risken av okända bieffekter av otillräckligt testade vacciner”, har Wodarg skrivit i en motion till Europarådet.”

  16. urban skriver:

    …i vissa fall.” Jane Burgermeister har haft fel på i stort sätt allting hon gått ut med.
    Senast jag läste henne så höll hon på och surrade om att en katastrof kommer inträffa år 2012. Hon har antagligen sett filmen och tror att den är sann.
    Och ditt påstående om att befolkningen skall reduceras via massvaccinering är på samma nivå, knäppskallenivån. Tror att du gör dig bäst bland dina gelikar på vaken.se. Så kan du fortsätta tro att det är utomjordingar som styr världen.

  17. Urbal skriver:

    Guilt by association är så 50-tal.

    Om Bürgermeister personligen tror på katastrofer 2012 är det hennes ensak, det försämrar inte den grävande journalistik hon sysslar med – på samma sätt som en vetenskapsman kan lägga fram verifierbara teser inom vetenskapens ramar och samtidigt ha en privat, personlig övertygelse om någon guds existens.

    Sedan tror jag inte på att utomjordingar styr världen, snarare människor som är så känslokalla och utan empati att de kan fatta de beslut som tas utan att känna medlidande med alla biljoner människor (män, kvinnor, barn, foster osv) som får lida å deras vägnar.

    ”For more than a century, ideological extremists at either end of the political spectrum have seized upon well-publicized incidents to attack the Rockefeller family for the inordinate influence they claim we wield over American political and economic institutions.

    Some even believe we are part of a secret cabal working against the best interests of the United States, characterizing my family and me as ”internationalists” and of conspiring with others around the world to build a more integrated global political and economic structure – one world, if you will.

    If that’s the charge, I stand guilty, and I am proud of it.”

    -David Rockefeller, från sin bok ”Memoirs”, sidan 405

    Så som vissa politiskt inflytelserika människor väljer att uttala sig utgör inte vad JAG kallar mänskligt – medkännande – beteende.

    ”We shall have a World government, whether or not we like it. The only question is whether World government will be achieved by conquest or consent.”

    – James Paul Warburg, February 17, 1950, before the U.S. Senate

  18. Urbal skriver:

    Vad Bürgermeister i sin privata sfär tror om 2012 (Filmen sög för övrigt) korrelerar inte, eller visar på något samband, med hennes journalistiska arbete ang. H1N1-vaccinet.

    Att hon sedan får hybris i efterhand är beklagligt, men hennes arbete med att ta fram fakta, röja undanhålld information och utmana status quo:t är genuint.

    För övrigt, om jag får rikta kritik till ditt sätt, Urban, att omedelbart skrika ”foliehatt” i brist på bättre argument (att man förlöjligar motståndaren i en debatt är ett starkt varningstecken på att man själv inte har något med substans att komma med):

    För någon som dig att tro att det INTE kan existera en större, världsomfattande konspiration, innehållandes ett mindre antal människor som manipulerar mänskligheten genom hierarkisk kontroll mot ”en ny världsordning” (denna term har använts av flera ggr öppet, i diverse tal) – detta visar att du, faktiskt, inte verkligen har sett till det överflöd av väl underbyggd information för att se om det finns en!

    Sedan har du mage att kalla mig, bland många andra människor världen runt, ”foliehatt” eller knäppskalle. Om du inte gör research själv så kan du inte mopsa upp dig mot någon som har spenderat flera år med att sålla info och läsa på om något. Barockt, det är vad det är

  19. urban skriver:

    Du kan inte ha läst speciellt mycket av hennes grävande journalistik. Hennes theflucase.com bestod ofta av rena lögner som hon då och då fick dementera när verkligheten blev lite för påtaglig att det inte stämde med hennes grävande journalistik.
    Så den människan har inte haft många rätt i de här frågorna.

    Och i din första kommentar så ser jag att du tror fullt och fast på NWO och en aktiv befolkningsreduktion via massvaccinering.
    Något som endast foliehattar brukar före fram. Att det sedan saknas någon som helst tillstymmelse till bevis är inga problem. Utan det brukar räcka med att få sina bevis genom att titta på någon film på youtube så skall sanningen uppenbaras.
    Att t.o.m. en film som Zeitgeist bygger på rena felaktigheter, och det redan i första delen om religioner är som sagt inget hinder.

    Och då jag skulle inte vara speciellt orolig för NWO. De har väl de senaste 60 till 200 åren försökt ta herravälde. Men inte lyckats, så några mer inkompetenta klåpare får man leta efter.

  20. urban skriver:

    Nu gick mitt svar in på det tidigare inlägget inte på det senaste du skrev.

    Jag har tittat igenom det material som finns tillgängligt om NWO i en sådan omfattning att jag nog kan anses ha gjort min studie om det området.
    Och det är just därför jag tar mig friheten att kalla er foliehattar. Svårare än så är det inte.

    Det behövs ingen världsomspännande hemlig organisation som verkar i smyg. En organisation som lustigt nog trycker sina hemliga tecken på dollarsedlar och började med det för runt 60 år sedan.

    Det som sker i världen sker öppet. Det är exempelvis inte speciellt svårt att lista ut varför USA vill han kontroll på Irak. Det stavas olja. Afghanistan där finns enorma naturrikedomar.
    Så det är pengar som är drivkraften och det är inte speciellt dolt via NWO eller någon annan tramsorganisation.

    Se verkligheten omkring dig eller istället för att fly in en konstruerad värld av konspirationer.
    Fast det finns kanske ingen Youtube-film som handlar om det här.

  21. Urbal skriver:

    Slutligen:

    Här följer en väl researchad, sammanfattande artikel kring Agenda 21. Det som kortsiktigt är ”hållbar utveckling” innebär i själva verket en långsiktig avfolkning till ~ 500 miljoner invånare.

    De som innnehar maktpositioner gillar sina semantiska lekar: De kallar det för ”Global Governance” och inte ”Global Government” eller ”Global Village” längre.

    http://randysright.wordpress.com/2010/07/15/agenda-21-and-how-it-will-affect-you/

    Vi, folket, som har våra vardagliga liv och förpliktigelser att tänka på, gör alltför ofta så att vi accepterar det som TV och massmedier påstår (eller rentav tvingar oss att gå med på). Kognitiv dissonans gör resten; vi möts med information och upplevelser som GÅR EMOT det vi blivit indoktrinerade med, varför de flesta reagerar i stil med ”Håll tyst, jag vill inte veta mer om det här!” då de inte klarar av att erkänna att man hade fel.

    Att enskilda människor vågar stå upp rakryggade mot orättvisa och de ledare som fattar felaktiga beslut – trots att de blir förlöjligade, förknippade med extremister, utskrattade eller i värsta fall dödade – visar på mod; en kvalitet som gått förlorat hos alltför många, ALLT FÖR LÄNGE.

    http://randysright.wordpress.com/2010/07/15/agenda-21-and-how-it-will-affect-you/

  22. Urbal skriver:

    … och ja, jag vet att obskyra Youtubeklipp – och framförallt disinfo-filmen Zeitgeist som har motbevisats sedan länge – inte utgör korrekt research. Herregud människa.

    För övrigt så handlar det – när man släpper ofta fantasifyllda förklaringar om nya världsordningar och utomjordingar (lol) – om vilken slags framtid du vill leva i. En polisstat, med EU som överstatligt organ, är något som redan finns och är högst tangerbart. Vi har via Lissabonfördraget avsagt oss en hel del möjligheter att påverka och kunna säga till om något öht.

    USA förstörde, i samband med invasionen av Irak, massvis med ler- och stentavlor från Sumeriska perioden. Raderade historia, helt enkelt. Kunskap, kultur och vetande från civilisationens vagga som vi efterlevande inte får veta av. Detta går, som du föredrar (och med all rätt), att läsa helt öppet på Wikipedia.

    Som du säger så sker allt i världen öppet. Men din synvinkel och dina referensramar verkar göra att du inte kan tänka några ytterligare steg längre.

    För all del, välj att inrikta dig på vissa pusselbitar utan att ”se hela bilden” (och nej, den innefattar INTE utomjordisk dominans av vår planet eller några andra X-Files/V-liknande scenarion. Herregud, vem tror du att jag är?), du väljer ditt sätt att se på världen och jag kan inte göra annat än att respektera det (hur fel du än må visa dig ha – detsamma gäller för mig, såklart).

  23. urban skriver:

    Jo det där var ju verkligen en seriös webbplats. Källor och sådant där är inte så viktigt för er foliehattar. Bara texten passar med det ni tror på. Sedan är det skit samma om den saklig eller bygger på fakta. Bara det stämmer med det ni tror på.
    Du allt på internet är inte sant, källforskning och källkritik brukar vara bra.

    Nu vet jag förstås inte vilken fraktion av foli..förlåt sanningsrörelsen du tillber. Finns så många varianter där.
    Men ok du tror inte att utomjordingar styr världen.
    Men då återstår ett brett register i alla fall.
    – 9/11 skapades av Bush/NWO
    – Kondens efter flygplan är nervgifter
    – Månlandningen har inte ägt rum
    – Jordens befolkning skall reduceras – Check det tror du på
    – NWO styr, eller försöker ta kontroll, över världen – Check det tror du på
    Osv.

    Tillägg senare:
    För övrigt är ungefär effekterna det som Marx plitade ned för en så där 150 år sedan. Kallas kapitalism. Läs honom så kommer du förstå orsak och verkan.

    Nja filmen 2012 var ungefär som den typen av katastroffilmer brukar vara. Underhållande snömos som försvinner snabbt ut minnet. Visserligen gillar jag den typen av filmer som avkoppling får jag väl erkänna. 🙂
    Avatar var också en sådan där larvigt förutsägbar film utan djupare substans men tjusig scener och en stunds underhållning.

  24. Urbal skriver:

    Har läst Marx. Lite cyniskt kan man påstå att kapitalismen (åtminstone i den skrivade form det bedrivs idag) är ett ”sjukdomssymtom” av NWO/globaliseringen som implementeras numera.

    Och om det här med källor är något du hakar upp dig på – vad har du, som tydligen också är väl påläst/bevandrad om sånt här – läst för något? Är genuint nyfiken faktiskt, och att läsa vedertagen politisk litteratur (Marx, bland andra) är alltid vettigt.

    Tänkbara sci-fi scenarier om utomjordiska besök, rymdödlor (?) som styr och annat tjafs kan man åtminstone rättfärdiga om man tacklar det utifrån Descartes cartesianska filosofi: Denna dualism utgår ifrån en fullkomlig åtskillnad mellan själ och kropp, vilka båda är substanser. Själen och kroppen är förenade via tallkottkörteln.

    Tallkottkörteln styr utsöndrande av det DMT som finns endogent i den mänskliga kroppen- vad detta kan tänkas innebära för skillnader individer emellan törs jag inte teoretisera kring (DMT-upplevelser är i sig rätt så världsbilds- och sinnesomvälvande, Rick Strassman bedriver väldigt intressant forskning och spekulering om ämnets betydelse).

    Om jag får spåna fritt:

    Världen i sig har ju alltid blivit mer komplex genom historien. Inte bara annorlunda, utan komplex. Likt en fraktal som multiplicerar sig och blir mer och mer komplex i sitt uttryck.

    (tar resterande på engelska: att formulera fraktalgeometri och annat på svenska har, för mig, språkliga begränsningar)

    Those levels of complexity cannot be seen at a resolution further away, not only because at that scale they are infinitesomely small, but because in fractal geometry they have not yet been generated. The fractal cosmos is maintained with the same laws and principles that our consciousness exists in. We all have the individual and cllective ability (well more than ability, because we are creating our own universe directly every qantum moment of the universe. History appears like humans riding the crest of a reality wave, which they are pushing along, but which is also in turn carrying them along; reality feedback loop.

    Med andra ord så är allting möjligt, egentligen. Hehe 😉

    I övrigt:

    Håller även med dig om Avatar. Dramaturgi, miljön och karaktärerna är nästintill identiska kopior av t.ex. Pocahontas, Fern Gully, Dansar med vargar och en uppsjö andra filmer (olika mycket, eller lite, kända). James Cameron agerar med ett uppblåst ego och hybris över hur ”revolutionerande” hans film är – det känns snarare som en 2-5 timmar alldeles för lång demonstration av 3D-teknologi. LOL

  25. Urbal skriver:

    Gör ett snabbt tillägg:

    bör påpeka att jag själv inte har någon direkt erfarenhet (men dock pratat med andra som upplevt) av DMT-utsöndring eller hallucinogena droger; få inte en felaktig bild av mig som en dagdrömmande knarkare/psykonaut/trippare bara)

    Jag lämnar diskussionen här, för idag. Ser fram emot att ta del av dina svar imorgon.

    // U.

  26. Urbal skriver:

    Man kan formulera ”konspirationen” såhär:

    Det finns en uppsjö av BEVIS för att en psyko-kapitalistisk elit, som ni förmodligen skulle föredra att kalla dem, vill skapa och redan har skapat en världsregering, och att toppskiktet (efter deduktion/deducering) av denna elit uppnår i hemlighet i ett ”Illuminati-liknande” (obs. citattecken) sätt.

    Oavsett om DE SJÄLVA kallar sig ”Illuminati” eller inte har alltid varit irrelevant, men det gör inte mången hånad ”konspirationsteoretiker” något mindre korrekt om vad som händer.

    Killar som Noam Chomsky, John Pilger, et al, är inte något mindre ”konspirationsteoretiker” än killar som Alex Jones eller Ron Paul är. Allting är relativt.

    Jag instämmer i mycket av vad du säger (en hemsk kapitalistisk galenskap tillåter äga rum; med en psykopatisk kapitalistisk maskin som agerar i globaliseringens intressen på bekostnad av länders enskilda rättigheter, friheter och levnadsstandard), men du ignorerar en hel del information när du tror att det är ENBART handlar om vinst och att det inte finns – ens som ett deducerbart tankescenario – någon organiserad agenda genom de som fattar beslut på toppen.

    Du kan inte, handen på hjärtat, mena att politik inte genom historien har haft dolda – såväl som öppna – agendor bakom sig, med syfte att under en tidsrymd manipulera/påverka befolkningen till ett visst slutmål? Att se historien som en radda slumpmässiga händelser och sammanträffanden är oerhört naivt.

    // U.

  27. urban skriver:

    Vinst kräver ibland politiska beslut. Tydligast märks det när det gäller exempelvis vapenindustrin som är en mäktig påtryckarorganisation med kontakter rakt in på regeringsnivå i USA framför allt.
    Vinst kräver också kontroll. Det här är inga märkvärdigheter och är rätt så synligt. För de flesta utom de nyliberala krafterna som vägrar se sambandet.

    Stater har även de ett intresse att stärka sin maktsällning, inom det egna landet men också utanför. Den agendan vill jag knappast kalla för dold. Bara att titta på maktspelet under det kalla kriget där det gällde att vinna inflytande och kontroll över andra regeringar/länder för att hindra motparten att göra detsamma.

    Nu har vi fler aktörer som verkar på samma sätt, Kina med sitt inflytande och insteg i Afrika för att skaffa dominans och säkra tillgång på råvaror för hemmamarknaden och för sin exportmarknad. Ryssland har efter en tids tillbakagång numera också blivit en aktör som försöker öka sin kontroll, över i första hand närområdena.
    På samma sätt vill EU också de expandera sitt revir.
    Och så här har det sett ut under hela mänsklighetens historia. Pengar och makt är intimt kopplade tillsammans.

    Men att därifrån dra slutsatsen att det skulle finnas någon hemlig organisation typ Illuminati som styr bakom kulisserna är att försöka blanda bort korten från det uppenbara, det som sker dagligen och i princip helt öppet.

    Jag skulle t.o.m. kunna skapa en konspirationsteori att Jones, David Icke med flera egentligen är en del av Illuminati. Deras syfte är att med påståenden om rymdvarelser, massutrotning, chemtrials, 9/11, Haarp, dollarsedlar, Area 51, etc att skapa sådana löjeväckande teorier att de flesta betraktar det här med NWO som galenskaper. Med andra ord dra bort fokus från Illuminati och på det sättet låta de verkligen verka i det ostörda.
    Så vad säger du. En konspirationsteori så god som någon den här ovan. Och jag kanske t.o.m. håller på att förbereda den för skojs skull i det fördolda.

    Men avslutningsvis; om man kan sin historia genom tiderna så ser man att det här mönstret med makt tillhör vanligheterna. Riken kommer och faller, makt vinns och förloras. Men att med det dra slutsatsen att det finns en organisation bakom det hela är att försöka banalisera det hela och få in det som ett Arkiv X-avsnitt.

  28. Wingates skriver:

    Jag frestas alltid att säga…

    Varför behöver man bestämma sig för vad som är sant/falskt? Det är lika ointressant som vad som är rätt/fel, då det är helt beroende av perspektiv. Folk tycker alltid att dom tänker logiskt för dom drar slutsatser baserade på de livserfarenheter dem haft, och dem miljöer som format dem.

    Man behöver därför inte avfärda information, bara för att den verkar ologisk eller inte stämmer.

    Man behöver heller inte acceptera den, för att den verkar totalt logisk.

    Solen går antagligen upp i morgon, men det finns ingen människa i världen som kan garantera det. Ingen. Sannolikheten är bara väldigt stor 🙂

    Så om vi släpper prestige, rätt/fel, sant/falskt, vetenskapligt bevisat/obeprövat, så ser vi att det finns en uppsjö av intryck som iaf stödjer att regeringar världen över befogar högre och högre kontroll över sin befolkning, att folk beter sig som uppvridna leksakshundar, där ett enda ord som ”svininfluensa” eller ”NWO” får dem att gå igång.

    Slappna av, fokusera på att förena er mer med andra och bli mer ödmjuka. Slå hål på alfahannen som vi får för mycket av i vardagen. Det är en djungel där ute, men det behöver inte vara det länge till, om vi bara hjälps åt och skyddar varandra i grupp. Ensamma är vi lätt byte för organisationer, stater, grupper och tom arbetskollegor.

  29. urban skriver:

    Om något är sant eller falskt är i allra högsta grad väsentligt.
    Det är ingen fråga om perspektiv inte i detta fall som vi diskuterar här med konspirationsteorier.
    Teorier som dessutom är påhittade för att en del har svårt att hantera verkligheten utan hellre flyr in i en fantasivärld.

Kommentarer är stängda.