SEO, ordförklaringar

SEO, PPC, organisk trafik, TLD, SERP, sandlåda, ja orden som används inom området sökmotoroptimering kan ibland vara lite snåriga och svåra att förstå. Eftersom jag ofta pratar med kunder och närstående märker jag att de ord vi inom optimeringsbranschen använder oss av inte alltid når fram.
Men några förklaringar:
SERP (search engine results page) = Resultatsidan som visas efter en sökning i en sökmotor.
organisk trafik = De besökare som kommer till hemsidan genom sökmotorns resultatlista (SERP) inte via annonser eller länkar på andra sidor.
En ordlista finns här på min sida sökmotorsoptimering, ordförklaringar, långt ifrån komplett men ett steg på vägen i alla fall.
Även Jim Westergren har en bra ordlista för begrepp inom webbdesign och SEO.
För de som vill fördjupa sig ytterligare finns SEO-Forum.

Att jag själv arbetar med sökmotoroptimering och Internetmarknadsföring är nog klart.

Andra bloggar om: , , ,

Det här inlägget postades i Sökmotoroptimering. Bokmärk permalänken.

Ett svar på SEO, ordförklaringar

  1. klara skriver:

    vad betyder alibi

Kommentarer är stängda.