Försöka duger

Då jag arbetar i mitt företag UrbaLill med sökmotoroptimering får man ofta förfrågningar på optimeringsuppdrag som kommer in via Internet utan att man tidigare haft kontakt med kunden.
Det brukar inledas med mail där den intresserade frågar om saker som priser, hur lång tid det tar osv.
Inget märkvärdigt med det, brukar svara med en del uppgifter och säger att vi kan ta en del per telefon.

För inte så länge sedan fick jag en intressant förfrågan. Det var en svensk med ett företag utomlands som ville ha hjälp med all marknadsföring och då inte bara själva sökmotoroptimeringen utan rubbet, det dessutom i en mycket hård konkurrensutsatt bransch, webbdesign…
Svarade artigt att det var lite svårt att utan mer precisa uppgifter så jag föreslog att vi tog ett samtal.

Får till svar att deras budget är liten och han inte kunde ringa då han bara hade en kontantkortstelefon och det skulle bli så dyrt att ringa till Sverige och de hade inte Skype.
Tja går det så går det.

Det här inlägget postades i Sökmotoroptimering. Bokmärk permalänken.