Att våga ändra

Så nu har jag äntligen fått loss tummarna och gjort om designen, ja tagit hjälp då om vi skall vara petiga, för min företagssida om tjänster inom sökmotoroptimering.

Nu kan förstås en del som sett sidan tidigare hävda att den ser ungefär likadan ut som tidigare.
Och visst gör den det, eftersom jag har haft den grunddesignen sedan 2004/2005 såg jag ingen större anledning att ändra alltför mycket. Jo jag har flyttat fotografiet av mig själv till höger på sidan. Tidigare fanns det till vänster.
Sedan har jag tagit bort scrollbaren för texterna. Men det funderar jag på att lägga den tillbaka lite senare.

Den är inte komplett än sidan det fattas en del avsnitt och lite fler texter skall till. Men det gällde för den gamla versionen också så där har vi inga större förändringar. Men en blogg finns nu här på blogg UrbaLill.
Nu har jag förstås en företagsblogg redan uppe på nätet sedan år 2007 på en annan domän. Men den var det ett tag sedan jag uppdaterade.
Så där funderar jag på att ta de gamla inläggen och köra över dem till den nya bloggen så slipper jag tänka på att skriva nytt det närmaste halvåret framöver.

Anledningen till att det tar lite tid är rätt så enkel, det som går först är de kunder jag har, sedan kommer egna projekt, därefter kommer min egen företagspresentation. Eftersom jag får de flesta kunderna på referenser, senast en igår och dessförinnan en i måndags så känns den egna företagswebbplatsen inte så där hemskt angelägen.
Men visst skall jag ta ett nytt tag i att nå topp 10 på ordet sökmotoroptimering. Inte för att det behövs för affärerna utan för prestigens skull brukar en del säga. Men det är inte hela sanningen utan det är nog snarare relaterat till det som en hel del spammail brukar erbjuda, om man säger så.

Det här inlägget postades i Sökmotoroptimering. Bokmärk permalänken.